torsdag, april 17, 2008

Häxjakt i Söderort


Nu har kyrkklockorna ringt i över 20 minuter. Första minuten var det liksom lite mysigt och påminde mig om Italien. Men det står nu klart att kyrklocka är en rätt stark krydda som i vardagens soppa gör sig bäst i små doser. Jag fattar inte vad de håller på med. Antingen har vår lokala Quasimodo har fått ett grand mal, eller så håller de på att driva ut en häxa. Om det är det senare de försöker med så tror jag att de snart lyckas. Jag funderar på att självmant gå ut och ställa mig på häxbålet, bara mina känsliga sinnen slipper störas av denna medeltida tortyr.

Häxjakt:

2 kommentarer:

Sara sa...

ha, ha! du kan sannerligen konsten att fövandla små vardagliga ting till klockrena inlägg. eller, jag vet inte om en kyrkklocka som ringer i 20 minuter är ett vardagligt ting, men du hajjar grejen. Inlägg oftare önskas, tack.

Anonym sa...

Klockren ordvits!