lördag, maj 17, 2008

Pressbyrån del 3



När en kompis lade upp den här bilden på sin blogg var jag övertygad om att texten skulle vara i linje med den störande tanke jag närt sedan första gången jag såg pressbyråns "Alltid" reklam.
Men nej, det handlade om något annat. Som tur var högg en annan bekant på bytet och skrev det jag muttrat i sömnen senaste halvåret.

Jag vill bara göra ett litet tillägg.
Längst ner står det rekommenderat ordinarie pris 20:-

Vem fan är det som rekommenderar det priset? Det är ju er egen affär, och er egen bulle. Ni kan inte rekommendera saker till er själva för att sedan sänka priset och förvänta er någon form av tacksamhet. Dessutom, "ordinarie pris" ? Hur kan det vara ordinarie pris om det "Alltid" kostar något annat?

Jag skulle jävligt gärna se pressbyråns PR chef stå och svettas i Plus Studion samtidigt som han försöker trassla sig ur det där skitsnacket.

Han hade inte hunnit harkla sig innan Sverker hade dunkat ner den där kaffen och bullen i soptunnan lika hårt som Michael Jordan.

Rätt ner med skiten bara!

5 kommentarer:

laran sa...

Kan hålla med om att rekommenderat ordinarie pris på kaffe och en bulle ser förbannat dumt ut.

Vad jag tror att de menar är att om du skulle köpa en kaffe vid ett tillfälle och en bulle vid ett annat så hade du fått betala 20 dinarer sammanlagt vilket hade gett en viss logik (sen att priset i sig är hutlöst men inte särskilt ovanligt är en annan sak).

Anonym sa...

Det måste väl vara de som tillverkar bake-off-bullarna eller kanske de som plockar kaffebönorna i Colombia som rekommenderar: "Fan, jag sa till presbyrån att ta tjugo spänn, inte ett öre mindre, det där kommer aldrig funka, inte en suck att det kommer funka". Så pratas det på varje kaffebönsodling i hela sydamerika just nu.

Anonym sa...

haha, anonym! bra!

jr

Anonym sa...

väntar bara på ett inlägg från grekgrisen om det här nu så e cirkeln sluten.

jr

Anonym sa...

Det är för att det är ett äckligt franchising företag som ska ge sken av att "Huvudbolaget" har satt ett pris men vi...som har hyrt in oss i konceptet "Pressbyrån" vi bjussar på 5 kr!
Blaskit kaffe och degig bakeoff-bullar för låga 15?!kr.