onsdag, januari 14, 2009

Le parkour

Vi tog Katterazzi till veterinären kl 8 på kvällen. Stället ligger
vid Sabbatsbergs sjukhus där parkeringsplatserna är lika sällsynta
som albinosälar. Efter att ha cirkulerat som en piraya ett varv runt
kvarteret bedömde jag situationen som hopplös och förberedde
Christine på att vänta i bilen. Plötsligt blottade sig en liten
lucka i bilmuren. Med några knixar med ratt och pedaler ställde jag
mig snabbt i position. Det var trångt. Nästan omöjligt. Jag kramade
om ratten så att knogarna vitnade, sedan gjorde jag det. Jag avlade
doktorsexamen i fickparkering.
Bara sådär.

10 kommentarer:

Anonym sa...

fickparkeringsnazin är uppriktigt imponeread!

jr

Anonym sa...

fö. bra kamera dom har dom I-telefonerna!

jr

Gipskatten sa...

Ha ha! The joke's on you! För bilderna är inte tagna med iphonen!

Anonym sa...

där fick du för din uppstudsighet ragge. bra parkat big P, även om jag faktiskt inte har en aning om hur lätt/svårt det är.

Anonym sa...

Det där brukar jag göra i sömnen!
=P

Anonym sa...

Hur många megapixlar har du i din Nikon egentligen, ser ju knappt vad bilden föreställer. Och hur var det nu, hade du extern blixt? Sopa.

Anonym sa...

Noah och bil i ett och samma sammanhang.

jag blir livrädd...

jr

Anonym sa...

Jag hoppas du gjorde det medelhavs-style trots den efterblivna nordbovanan med ilagd handbroms.

Anonym sa...

Du borde satsa på svensk hiphop. "Lika sällsynta som albinosälar" skulle göra vem som helst i Natural Bond grön av avundsjuka.

Lemonde sa...

va nu då