onsdag, maj 27, 2009

Tack, men nej tack!

Jag är medlem på ca 60 olika sajter där man behöver logga in med användarnamn och lösenord. Jag använder mig av 2 olika användarnamn, Gipskatten eller Bamse28cm beroende på sajtens innehåll. Det är en smart standardisering. Av någon paranoid anledning har jag inte riktigt vågat göra samma standardisering när det gäller lösenorden, så där har jag ca 15 olika. Varje gång man har raderat sina cookies (varför man nu skulle vilja göra det?) är det ett helvete att kolla mailen eller dra några wisecracks på youtube. 

Jag provade idag ett tiotal olika lösenord för att komma in på youtube med min nya dator men fick tillslut ge upp och skapa ett nytt konto eftersom lösenordsåterställningen var crazybananaz. Gipskatten var förstås upptaget men youtube hade flera intressanta förslag.



4 kommentarer:

carlsson sa...

Du måste göra något åt bakgrunden, man får epelepsi av att läsa texterna.

Anonym sa...

efter 6 månaders användande e jag rätt skeptisk til storheten med mac måste jag säga. men grattis ändå. dom ska ju va så jävla bra

jr

Sara sa...

Jag älskar epilepsi. Behåll bakgrunden.

petter sa...

Använd Firefox och funktionen huvudlösenord...