onsdag, oktober 24, 2012

Ny funktion hos funktionsbyxor


I samband med min 30-årskris har jag fått en vurm för funktionsbyxor. Jag vet att många tycker att det är fult och även om jag egentligen tycker det också så får jag för mig att det inte skall vara fult när jag använder det. Jag köpte ett par ”vildmarksbyxor” i våras som jag till Christines stora förtret använde i en vecka innan de ”plötsligt” försvann. Hon hävdar att hon inte har något med försvinnandet att göra, men jag vet bättre.

Jag har nu i alla fall skaffat mig två nya par med funktionsbyxor och igår så kom funktionen i byxorna verkligen till användning även om jag var inomhus.

Jag satte mig för att kissa, för det är den typen av man jag är. Jag hade Ipaden i händerna och tittade på den när jag hör ett oroväckande ljud. När jag tittar ner ser jag att en situation har uppstått. På något sätt kissar jag rakt framåt istället för ner i toaletten. En kraftig stråle bryter alla normer och går ovanför ringen rakt emot stjärtpartiet på byxorna för att där vallas ned på toalettgolvet där en stor pöl bildas.

När jag sedan reder ut situationen visar det sig att byxornas ”funktion” har kommit till stor nytta. Dom har stått emot den stadiga strålen utan att bli de minsta blöta. Som en teflonpanna har de avvärjt vätan och endast styrt om strålen ner mot golvet. Det är för mig bara att dra på mig byxorna och torka upp pölen och fortsätta att leva. Det är ”funktion” för mig.




1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde en liknande historia när jag var i Kina.
En affärsman på ett större svenskt företag på väg till Kina. Befann sig i samma situation med samma utgång problemet var att ett par kritstrecksrandiga kostymbyxor suger upp vätska betydligt bättre. Vad göra? Diskret kallar han på flygvärdinnan, förklarar problemet, undrar om hon kan leta upp ett par byxor som han kan låna. Efter en stund kommer hon med 2:e pilotens extra byxor, visserligen storlek 50 C istället för storlek 54 men nöden har ju ingen lag. Så funktionsbyxor har ju tydligen sina fördelar men passar kanske inte ihop med kritstreckrandigt. Lasse