måndag, februari 04, 2008

Fri plockning i matbutiken



Vi var i affären och Christine skulle åka hem dagen efter. För att hon är så himla snäll ville hon köpa massa god mat som jag kunde ha kvar även efter hon åkt. Så att jag skall hålla mig glad, stark och behålla glansen i pälsen till nästa gång vi ses. Jag tyckte det var oerhört gulligt av henne och blev väldigt glad. Jag fick välja vad jag ville, men som jag nämt tidigare har jag svårt att hitta något som jag vill ha i matbutiken. Christine kom med förslag på mozzarella och parmesan och sådana grejer. Jag tyckte att det var för dyrt men hon la ner sakerna i korgen ändå. Tillslut hade hon fyllt hela korgen med goda saker. Jag hade bara tre varor som jag önskade mig. Tre saker som jag haft mina ögon på ett bra tag men aldrig tagit mig för att köpa. Två av dem låg nu i korgen och den tredje fick jag inte köpa för Christine.

Inlagda potatisar som ser ut som foster eller något och ligger i en fin burk. Jag har inte tänkt att äta dem utan de står nu som prydnad i min bokhylla.

Tuschpennor.

När vi kom hem ritade jag en teckning till Christine som tack.

12 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha... klass inlägg!!

Det roliga är (förutom teckningen) att min pappa köper exakt den där potatisen, när han lagar mat till sig själv..
Ibland tycker jag lite synd om honom....

Anonym sa...

Vad var det Du inte fick köpa för din snälla/stränga Christine?

Knut sa...

Ja precis, vad var det egentligen?

Anonym sa...

fortsätt skriva kompis, rita var inte din starka sida.

Sara sa...

jag tycker att teckningen var mycket fin! speciellt om man tänker på det gamla talesättet "det är tanken som räknas". det var fina tankar, både christines och dina. jag har nu fått bilden av att ni är ett fint par. det känns bra.

Gipskatten sa...

Den tredje varan kommer att nämnas i framtiden. Jag funderar på att gå ner och köpa den, men det finns bara en kvar.


Anonym: Men kolla på ormen! Den är ju för fan svinbra. Det är inget fel på den teckningen. Det enda som inte blev perfekt var Christines bröst. De blev lite väl fylliga, som Marie Picassos otäcka byst. Men ormen...fan vad bra den är. Den har ju tvådelad tunga, mönstring och hela skiten. Den ser nästan fotograferad ut.

Anonym sa...

jaaa nästan...

Anonym sa...

Jag tycker stenen är klockren.

Anonym sa...

jag tror den tredje saken är en chokladkalender.

Anonym sa...

va e det för fel på Picassos bröst nu ra?

jr

laran sa...

Ok, ormen är grym. Inget snack. Det jag undrar om bilden i helhet är varför du har skrivit vad allt är för något? Det är som att du nedvärderar dina rittalanger på en gång på det viset.

Anonym sa...

han måste ju det eftersom den uppenbara bristen av rit-talang måste kompenseras.

men käre P, du är ju duktig på så många andra saker. (inte pes tyvärr).