torsdag, februari 21, 2008

Lidandet på Lidl


Jag har en massa goa upplägg men inte riktigt tid för att skriva just nu så jag göra så här.

Jag lägger upp den här bilden i hopp om att någon i kommentarsfältet skall skriva ett inlägg i min stil om Lidl som butik överhuvudtaget och framförallt om deras kassasystem utan insamlingsfolla.

Skriver någon ett inlägg som jag anser låta som någonting jag själv skulle kunna ha skrivit så vinner den personen en Gipskatten T-Shirt. Vilket inte är så jävla illa eftersom vinnaren då skulle vara den första i världen med en sådan T-shirt. T-Shirten kan kan endast levereras till Stockholm (av mig personligen) eller i Göteborg av nån snyggbrud som jag känner där.

Skulle alla misslyckas med prestationen skriver jag inlägget själv och lottar ut den vid ett senare tillfälle. Skulle alla skita i skriva något överhuvudtage så skriver ja något själv och behåller T-shirten själv efersom den är jävligt het.

15 kommentarer:

Anonym sa...

hur kort är denna t-shirt?

jr

Anonym sa...

snyggbrud?
johan: hahahahaha!

Limpan sa...

Alltså hur tänkte Lidl där?
Deras kassa system är ju HELT feltillverkat?
Köper man någonting mer än en god tysk salami, Då måste man genast vara två pers en som tokladdar alla varor i påsar, och fort ska det gå.
Annars ligger alla varor på golvet när man har dragit sitt kort och betalat och fått sitt kvitto.

Vafan hände? tänker man.......

Anonym sa...

Vi var i Lidl och Christine skulle åka hem dagen efter. För att hon är så himla snäll ville hon köpa massa god mat som jag kunde ha kvar även efter hon åkt. Så att jag skall hålla mig glad, stark och behålla glansen i pälsen till nästa gång vi ses. Jag tyckte det var oerhört gulligt av henne och blev väldigt glad. Jag fick välja vad jag ville, men som jag nämt tidigare har jag svårt att hitta något som jag vill ha i Lidl. Christine kom med förslag på mozzarella och parmesan och sådana grejer. Jag tyckte att det var för dyrt men hon la ner sakerna i korgen ändå. Tillslut hade hon fyllt hela korgen med goda saker. Jag hade bara tre varor som jag önskade mig. Tre saker som jag haft mina ögon på ett bra tag men aldrig tagit mig för att köpa. Två av dem låg nu i korgen och den tredje fick jag inte köpa för Christine.

Sara sa...

som gammal kassörska blir jag bara helt stum. har aldrig varit inne i en lidl-affär. shit, jag har verkligen gått miste om något. vem har designat dessa kassor och hur har den personen tänkt? är inte lidl en affär dit lågavlönade går och köper 1,5 liters cuba-cola i 6-pack och 10l. tysk mjölk? sånt tar ju ganska mycket plats i kassan.

Sara sa...

om det inte är någon form av snabbkassa som du fångat på bild. då är ju det hela inte speciellt märkligt.

Anonym sa...

tomas! ace! som vi mediasnören säger: copy with pride and precision.

jr

Anonym sa...

jag tar starkt avstånd från allt som har med kopiering att göra

Anonym sa...

man ska lägga tillbaka varorna i sin vagn och gå och packa vid bänkarna en bit från kassan. Tysk effektivität

Anonym sa...

ahh, smart ändå, kanske då?

Anonym sa...

äää ge mig den där tröjan...Det är ändå ingen av ovanstående klåpare som kan bära upp den!!

Unknown sa...

På Lidl Sveavägen (Rådmansgatan) har de nu (korta) svenska varianter.

Anonym sa...

Är t-shirten köpt på Lidl och har samma färger som kassan så kan ja förstå om kassörskan flydde fort som fan för att inte fastna på bilden. Tydligen så måste det här vara en snabbkassa med max en korg per person som snabbscannas ifrån korgen eftersom din korg med kritor och Eldoradopotatisar syns väl i bakgrunden. T-shirten skulle ändå inte passa min supermacfigur utan riktas sig nog mer till min standin Benny guldfot. Likt en Lidlkassa så drar jag mig tillbaka och skruvar mig över på vänster slagsida, billigt är inte alltid bra men lider man inte så lever man inte..

Gipskatten sa...

1. Sorry att jag varit frånvarande ett jävla tag.

2. Limpan har kanske en T-shirt på lut.

3. Det är ingen snabbkassa. Det är tysk efäktivität.

Limpan sa...

Ja tack gärna!