fredag, februari 27, 2009

Allt är bra med sämskinn

Jag har av någon anledning fått upp ett intresse av sämskinn. Det är bara gött liksom. Det är säm, och så är det skinn. Det är svinbra att torka av blanka ytor med. Det blir ett skönt motstånd.

Jag satt i alla fall och sökte lite på sämskinn och fick upp ett citat som verkligen tål att tänkas på. Jag tror det är Sickan i Jönssonligan som har sagt det.

"Finskt sämskinn, det sämskaste som finskt"

Det är också jävligt bra. Allt som har med sämskinn att göra är bra.

6 kommentarer:

Viktor sa...

Lite brist på uppmärksamhet (avsaknaden av kommentarer om hela 3:30) och din kreativitet slår eld och lågor. Kul att se gypsy. Jag ska aldrig kommentera dig igen. Du skriver för bra.

Anonym sa...

Den här e också bra:

" En gran, en liten, en granliden"

sexig kille här under fö.

jr

Simon sa...

Vad är det för skillnad på sämskinn och sämskskinn? Är det samma sak? Och i så fall, hur kommer det sig att det finns två namn? Vad är historien bakom det? Finns det någon säm(sk)skinn-professor eller dylikt man kan rådfråga? Jag är novis på ämnet. Men jag håller med om att ämnet är fascinerande.

Anonym sa...

Enligt SAOL så heter det sämskskinn.
L i GBG

Sara sa...

Varför får jag en känsla av att du snöar in på diverse udda ämnen titt som tätt?

Jag vet för övrigt ingenting om sämskinn eller sämskskinn.

Anonym sa...

Det rör sig väl om en missuppfattning. Det finns ingenting som heter sämskinn