måndag, mars 03, 2008

Chicks

Jag har börjat på en ny praktikplats där jag skall var två veckor. Det är på ett ålderdomshem i förorten. Det är bara kvinnor som jobbar där. Eller tanter kanske man skall säga, även om de flesta är mellan 30 och 45. På insidan är de i alla fall tanter, om de ens har en insida. Konversationerna i lunchrummet ger mig en kuslig känsla av tomhet.

Dagen hade dock några highlights.

1. En av tanterna drog naturligtvis upp ämnet melodifestivalen under lunchen. Hon tyckte att ett annat band skulle ha vunnit, jag minns inte vad hon sade att det hette men jag glömmer inte vilket band hon tyckte de lät som.

- De där "******" var bra. De lät lite som Chicks On Dicks.... Eller... Chicks With Dicks... Ja, de där...

2. För att komma undan den obehagliga stämningen avek jag till toaletten för att uträtta ett längre ärende. När jag skulle spolade visade sig att toaletten hade en spolkapacitet som kraftigt underskred EU-standard. I vanliga fall skulle en sådan upptäckt utlösa en paniksituation, men med tanke på hur jag lågaktar hela stället blev jag snarare glad och gjorde en high-five med mig själv i spegeln innan jag lämnade toaletten i begagnat skick.

3. Eftersom det är bara är kvinnor på arbetsplatsen måste jag ha på mig arbetskläder av kvinnligt snitt. Det är inte vackert, men jag gjorde en intressant upptäckt. Dambyxors gylf är av någon anledning omvänd. Min potenta manliga självbild fick sig inte en törn av att går runt i damkläder, men min alfahane-motorik kunde dock inte hantera att gylfen satt på fel håll och jag var tvungen att spendera närmare 5 minuter med att knäppa knappen.

Det är inte mycket, men det är det jag tar med mig av den här dagen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill ha bild på dig i din kvinnliga utstyrsel, tack.

Anonym sa...

jag med. bloggkvalité!

jr

Limpan sa...

Jag hoppas att T-shirten är XXL...

Jag vet inte vad som hände?

Anonym sa...

Förstår lite din situation. Jag var på quiz igår ca 20 platser var bokade av ett sällskap sjukgymnaster, bara kvinnor/tanter. Jag tror dom snittade nånstans runt 7 av 25 poäng, då hade några av dom missat vart deltamuskeln sitter. Ett av lagen var dock lite stolta att dom rättat vårat papper då vi vann

Anonym sa...

mmmmm...........deltamuskeln

jr

Anonym sa...

hahaha i know your pain.. jag får iallafall ha på mig vilka kläder jag vill. Jag sitter och gör demensutredningar hela dagarna vilket är ganska annorlunda från vad man är van vid "vilket år tror du att det är?"

/Olle