måndag, mars 24, 2008

Gipskatten betygsätter genom fönstret

Vädret


Vädret är lynnigt och opålitligt som en alkad pappa. Det inger hopp i några veckor för att sedan återgå till gamla vanor och lämna dig kvar med blöta strumpor och bitter framtidstro.



Bitchig kvinna i keps


Jag har länge irriterat mig på just halvunga kvinnor med barnvagn och keps. De tittar rakt framåt och går med attityd i steget. Långa raska kliv, som om de alltid har bråttom och är på väg någonstans som är mycket viktigare än där de befinner sig för stunden. De ser inte ut som mammor, de ser ut som strippor i förklädnad. Jag slår vad om att ungen i barnvagnen heter Kevin.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Superbt med gipskatten som betygskala.

Så klart barnet heter Kevin, om det icke är en tös för då heter hon?

Gipskatten sa...

Denise

Anonym sa...

Är bilderna tagna hemifrån Sätra? Känner inte alls igen mig. Men det är kanske fotat från fönstret i badrummet. Eller du har väl inget fönster där. Äh, skitsamma.

Anonym sa...

Så klart det är Denise men med z.

Anonym sa...

så jäkla skönblogg att falla in på då och då! keep on the good work!

Unknown sa...

Det gäller nog inte bara mammor. Jag har nog aldrig sett en sympatisk kvinna med keps överhuvudtaget.

Sara sa...

Ha, ha! Hon lär ju ha namnskylt på barnvagnen också! Och är det en flicka lär den ju heta Tindra snarare än Denise. Jag ska allvarligt fundera på att skaffa mig en sån mamma-look. keps. det vore nåt.

Anonym sa...

vilken iaktagelse. ibland vet man inte att man tycker saker innan nån(du)lägger fram det så här självklart. ja! och namnskyllt på barnvagnen..............hahaha. fy fan! HAT.
sara! många klyschfällor att gå ner sig i nu. passa dig.

jr

Anonym sa...

Gipskattens favoritbarnnamn, respektive topp 3:

Tjej

1. Electra
2. Tekla
3. Etna


Pojke

1. Napoleon
2. Benito
3. Adolfo