tisdag, mars 18, 2008

Tandläkarens gäckande mindgame

Även om det var alldeles för längesedan jag var där, så kan jag någon gång i månaden höra hans feminina röst i mitt förvirrade huvud.
Klart och tydligt, precis som om han stod framför mig kan jag höra hur han säger:

- Du har inga hål. Använder du fluortandkräm?

Vad menade han med det?
Eftersom jag inte är fundamentalistisk masaj eller uteliggare svarade jag naturligtvis sanningsenligt "Ja" på hans fråga.
"Ok" replikerade han då.

Det är något med det meningsutbytet som jag inte kan släppa.
Det kändes som om han betonade fluor på ett lite märkligt sätt.

Det är väl klart som fan jag har fluor i min tandkräm? Så länge man inte borstar tänderna med mjukost så är det ju fluor i tandkrämen. Att ens någon gång få se en tankräm utan fluor är lika ovanligt som en pandaorgie. Det borde väl han veta, han är ju för fan tandläkare.

Jag blir bara arg av att tänka på hela historien. När jag väl ser honom igen skall jag ställa honom mot väggen och fråga vad fan han menade. Jag ska berätta för honom att hans ogenomtänkta kallprat stört min ro senaste åren. Jag vill ha en ursäkt. Jag vill att han skall ångra sig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade för mig att det var fluor i tandkrämen. Men de kanske har bytt.

Anonym sa...

Jaså, du är igång igen. Och vilket klassinlägg. Du har vilat dig i form. Det märks. Gillade mjukost-meningen. Stor komik.

Gipskatten sa...

Petter, fluor är det nog ja....

Anonym sa...

hahaha, ja h�ller med carlsson. "Eftersom jag inte �r fundamentalistisk masaj......."

f�. har inte schulman g�tt och blivit en riktig rixt�nt? f�rut tror jag att jag uppskattade honom, nu ser jag honom p� samma s�tt som jag ser p� typ etype och hon som sj�ng upp och hoppa i melodifestivalen.

jr

Anonym sa...

jag köpte tandkräm i indien, 100% vegetarisk stod det på tuben. blev lättad först innan tankarna började vandra, är det kött i svenska tandkrämer eftersom de inte har någon garanti på tuben?