tisdag, oktober 30, 2007

Arnold har gjort det igen!


Arnold Schwarzenegger har kommit dit där han är nu mycket tackvare sina huge guns och hans killing one-liners.

Åldern har börjat rå på hans österrikiska fysik en aning, men hans hjärna laddad med bevingade ord som vanligt. Den verkar inte känna av tidens tand.

Låt oss först göra en liten tillbakablick:

"Mycket kött - stinker!"
- Conan Barbaren
"If I am not me, who da hell am I?" - Total Recall
"I'll be back." - The Terminator
"Hasta la vista, baby." - Terminator 2
"If it bleeds, we can kill it" - The Predator

Nu har han slagit till igen!

150kg guvernör sade nyligen i en intervju:

"Marijuana is not a drug, it's a leaf."

Tänk er tysk brytning på det där.


Hoppas ingen berättar för honom att det inte är bladen man röker, då kanske han slutar säga det. Det skulle jag inte vilja, för jag tycker att det är underbar kommentar, även om jag måste medge att det där löv/blad-resonemanget förefaller en aning bräckligt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar hur du tänker.

Marijuana är blad från cannabisplantan som en del tycker om att röka.

Jag förstår inte riktigt varför du sedan länkar till en wikipediartikel om kokain.
Kokain framställs ur kokabuskens blad genom en komplicerad process, biprodukt är crack som det finns folk i staterna som röker.

Marijuana är löv som man använder som en drog, kokain har inget med mariujana att göra men tillverkas av löv.

Guvernören har både fel och rätt.

Mr Gypsy har bara fel och är antagligen under påverkan av någon drog, baserad på löv eller något annat.

Anonym sa...

Lite kan jag ge dig om bladfråga, främst vill man åt blommorna men även andra växtdelar används såsom löv/bladdelar.

Anonym sa...

Håller med om att kokainlänken var något malplacé, men måste ge katten rätt i att det inte är bladen som man röker: Marijuana är blommorna från cannabis.

För övrigt http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Killerdrug.jpg

Gipskatten sa...

Fy fan vilka retarder ni är!

Det är ju inte Marijuana lövet som man använder till marijuana.
Däremot är det själva bladet från kokainbusken som man använder för att göra kokain.

Arnolds resonemang var ju ungefär det här: det är ett löv - därför är det naturligt och inte en drog.

Det jag menar med länken är att med det resonemanget så godkänner man automatiskt också kokain, då det också "är ett blad".

Anonym sa...

vafan, jag har alltid rökt bladet, har jag gjort fel hela tiden?

jr

Anonym sa...

Jag brukade köra stenhårt på arnolds linje. "nej tack, jag tar inte droger bara marijuana och kokain. Naturliga saker". Senare såg en jag en film om hur man framställde det vita pulvret. Det kändes inte så naturlig längre men då tyckte jag att det var försent att sluta.

Anonym sa...

banan är ett blad, bara så ni vet

Anonym sa...

Jag trodde banan var en ört