torsdag, oktober 11, 2007

.SE utdelaren på St. Eriksplan

Han kommer förmodligen från någon ö i västindien och han är helt fantastisk. Han har förfinat sitt enkla, enformiga och tråkiga arbete till något givande för alla inblandade parter. Med ett stort leende, spontana scatsånger, visslingar, flirtande och några aviga danssteg särar han på skygglapparna och stannar världen i några sekunder för alla stressade arbetare som har lyckan att röra sig i hans bekymmersfria arbetsradie. Jag har alltid läst .SE när är framme vid St. Eriksplan men tar alltid en till för att få vara få kliva in i hans sorglösa aura i några sekunder. Sedan ställer jag mig och väntar på bussen på andra sidan gatan. Där studerar jag hans livliga kropp och ansiktena på de personer han delat ut tidningar till. Alla ler. Speciellt de snygga tjejerna, de ler och fnissar flera meter efter deras möte. Sedan kommer bussen, då blir allt helt vanligt igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner igen mig. Tjejerna tittar, ler och små fnissar åt mig hela tiden.
Tror dock att det handlar om ren avsky.
I look like shit and I smell like shit, but the shit is the shit thats makes me fit

Anonym sa...

ahh eller hur noah, "look like........ blablabla, du e ju född på snygg biblioteket.

dom fnissar för att dom inte vet hur dom ska reagera på din sexighet.

jr

KlaraW sa...

Jag tycker att han vid Slussen är helt sjukt bra på att dela ut tidningen!
Jag vet aldrig hur jag ska reagera, ska man verka cool eller ge sig hän?