tisdag, maj 22, 2007

Det verkar som att antalet läsare av den här bloggen i en rasande takt har ökat från 0 till 4.
Spännande. Jag tvivlar emellertid på att jag kan underhålla en såpass stor läsarkrets. Men i min fantasi så multipliceras läsarantalet med fyra varje dag och på lördag står 1024 personer nedanför min balkong och skanderar att jag ska komma ut. Jag hoppar ner från min balkong och tas emot av 2048 uppsträckta armar och hälften så många tjut av lycka. Sedan bärs jag under stoj och stim i Eriksgata in till Stureplan där jag får äta middag med Alex Schulman. Innan vi går vidare till någon bar med lång drinklista blir vi applåderade upp på scen och får ta emot pris. "Årets bästa människor" Det är Tom Hjelte som delar ut. När han skakar min hand lutar han sig fram och viskar i mitt öra:
-Nu kommer alla vilja ligga med dig...
-Men, alltså... , börjar jag.
Tom tar sitt korta pekfinger och sätter det över min mun och säger:
-Schhh! Det bara är så. Du är en av oss nu.

4 kommentarer:

Sara sa...

ha, ha! men vaddå, du är ju italienare. ni får väl ligga med vem ni vill? eller, är det bara ett rykte?

Gipskatten sa...

Nej, det är sant förstås. Grejen är den att jag bara är hälften och därför bara "har tillgång" till hälften. Tyvärr är det nedre hälften. Med Hjeltes hjälp hade jag vart en riktig faktor att räkna med.

Anonym sa...

lever tom hjelte? ska han hjälpa dig ligga har du problem, stora problem. du gillar väl inte ens sex? har samlat på mig en stor samling klassiska citat som bekräftar detta.
jr

Anonym sa...

AC Milan-Liverpool 1-3.

jag har hittat hit nu också så det går åt rätt håll när det gäller antal. jag kommer förmodligen inte ligga med dig men en uppmuntrande klapp på axeln kan du få om du vill.