lördag, januari 12, 2008

Bra grejer

Nästan alla grejer är dåliga. Saker har sina brister, eller så går de sönder. Saker och ting fungerar inte som de ska helt enkelt. Mobiltelefoner har dålig batteritid, datorer krånglar, bilar går sönder, bröd blir gammalt, mediciner har bieffekter, skiftnycklar passar inte, pappret fastnar i skrivaren och strumpor försvinner. Allt är skit på något sätt.

I mitt liv har jag dock upptäckt två saker som sticker ut. Två saker som alltid håller vad de lovar. När allt ser kört ut så kommer de och räddar dagen. Två saker som alltid fungerar.




Bra grejer

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde sivertejpen!

Anonym sa...

fråga matte vad han tycker om 5-56. det e hans lilla svarta.

jr

Anonym sa...

När jag var sisådär femton och hade en moped brukade vi säga att "5-56, det är deodorant för moppen".

Anonym sa...

haha

jr

Anonym sa...

Ajax - drygare än livet självt

Anonym sa...

thomas har jävligt rätt!!

Gipskatten sa...

Ja, det har han faktiskt. Jag har också gjort den observationen många gånger, glömde tyvärr att ta med det här. Eller YES är det jag har haft. Jag köpte en flaska när jag flyttade in i en lägenhet. När jag flyttade ut 1,5 år senare tog jag med flaskan som då var halvfull till nästa lägenhet.

Anonym sa...

ok håll i er. det här e kul:

vem fan e Sivert Ejpen?

jr

Anonym sa...

För h-e jr! Silvertejp( och ordlindhet) är inget att skoja om. Liksom silverringen förenat så många är silverteijpen en ovärderlig uppfining som kan hålla ihop det mästa!

Anonym sa...

va tvungen, ledsen,

jr

Anonym sa...

Du är med i Blåsningen jr!