torsdag, januari 24, 2008

Hej Bullen!



Jag träffade Christine på midsommar. Jag tyckte hon var en snygg tjej som inte sa för många dumma saker. För att undvika gnäll har jag fortsatt att vara ihop med henne. Det här varit helt ok, men under det här halvårets gång har Chrstine blottat vissa allvarliga brister. Inte sällan har det rört kunskap om allmänna tv program. Som idag t.ex.

- Det är typ som en Seinfeld episod.
- Jag har inte sett Seinfeld.
- Ha ha...
- Nä men alltså, jag har aldrig sett det.
- Är du helt jäv...
- Fast jag kanske vet hur skådespelarna ser ut. Är det dom som har brunt hår?


Vad ska jag göra? Min mamma säger att det inte gör något att hon är som hon är, men mina kompisar tycker att jag skall dumpa henne. Snälla Bullen hjälp mig?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Ööööh?

Kanske skulle börja titta på Seinfeld, det är ju trots allt jävligt bra tv.

laran sa...

jag är mållös...

Knut sa...

Det är som med bostadsrätter, där man köper läget, men alltid kan renovera lägenheten.
Alltså: behåll henne men investera i ett par DVD-boxar Seinfeld.

Anonym sa...

mustig dam

Anonym sa...

Förhoppningsvis är det inte som med bostadsrätter.

Men jag har inte fattat om du hänger ut henne (med risk för kommentarer av typen "mustig")eller om det är en Yoko Ono-grej - att hon får vara med i ditt skapande.

Fö hade jag inte tv3 förrän jag blev nitton.

laran sa...

tv3? Det gick för fan på svt kl 22.00 på onsdagar för en herrans massa år sedan...

Anonym sa...

Ett av det mest geniala blogginlägg jag läst. Jag fantiserar om att gamle Christine aldrig hört talas om din blogg och att hon helt ovetandes om ditt problem spankulerar runt i Götlaborg. Det där leendet ligger på hennes läppar och hon ägnar inte en tanke åt det där Seindfeld uttlandet.

Fö. är ju Seinfeld en jävla skitserie . Jag vill döda George, jobbigaste karaktären jag någonsin stött på. Jerry unnar jag inte mer än ett jobb i kassan på Mcdonalds och Kramer, han är ju bara "Crazy". Tvi fan.

Anonym sa...

ha ha, leopardis, bitterfitta är ju sällan så passande.

Anonym sa...

Hej Bullen,

Jag är tillsammans med en kille ( vi kan kalla honom Gipskatten) Vi träffades i somras , på en midsommarfest hos gemensamma bekanta.
Han är hyfsas snygg och även om han pratar väldig mycket så gillar jag honom.
Saken är den att vi har träffats i ca ett halvår nu och hans snackande blir bara värre och värre, men för att undvika gnäll har jag aldrig tagit upp detta.
Jag vill inte vara taskig och män/killar har ju ett ganska lättsårat ego.
Men nu känner jag att det hela har nått den punkt där jag inte orkar mer!
Det är nämligen så att han är totalt fixerad av tv serien Seinfeld, han kan alla karaktärernas namn han tom pratar om dom som att dom fanns i hans värld på riktigt.
Dessutom refererar han till skämt som dragits i avsnitten och förväntar sig att jag ska vara det pålagda skrattet till dessa skit kassa skämt!
Nu vet jag inte vad jag ska göra, mina vänner säger att jag ska ta upp det med honom men jag vet inte om han kan ta det helt enkelt.
Snälla Bullen hjälp mig!

Anonym sa...

Visst kanske christines seinfeld-kunskaper rymmer vissa luckor, men när det gäller hennes Sunes jul-kunskaper kommer du alltid ligga steget efter.. dessutom tittar hon på The Office, och det säger ju allt! Hon är ett geni.

/cam

Anonym sa...

hahahahaha! vilket inlägg.

det som borde oroa C mest är petters galna obsession till extremt korta t-shirts.

bland det gulligaste jag sett va när jag va på besök i sätra på en emkval kväll och möttes av C & P i varsin Toni tröja.klass! ni e ju gjorda för varandra!! fö övrigt den enda t-shirt jag sett på petter som inte slutar precis under bröstvårtorna.

love spreads


jr

Gipskatten sa...

Ha ha. Toni har också lång torso. Det är därför han också är så bra på att göra mål.

Anonym sa...

Var inte rubriken "Hej Bullen!"? Fick plötsligt för mig att det var "Hej Ballen!". Nåväl,ibland skenar det...så jag vet inte...

Anonym sa...

läste igen. ännu roligare idag faktiskt.


jr

Anonym sa...

tack cam och johan för era snälla kommentarer! förresten så hade inte jag heller tv3 förrän jag var nitton.. vill dock gärna tro att jag har andra kvaliteter.

Anonym sa...

att inte ha TV3 innan nitton e ju iofs en jävla svaghet. måste omvärdera här. återkommer.

jr

Anonym sa...

Att ha kollat för mycket på TV3 innan 19 kan ha skapat en viss svagsinthet inför livets realiteter även det. Tänk på det innan du återkommer!

Anonym sa...

Tv3 har räddat mitt liv!, flera gånger! Livets realiteter vill jag inte veta av iöverhuvudtaget. då börjar man ju bara oroa sig för saker. Ovetskapen om att jag inte vet nåt tar mig genom vardagen.

jr

Anonym sa...

Jag tycker att ditt intresse för pizzasorter pekar i en annan riktning. Ta det lugnt! Du kan alltid ta in en husets....