tisdag, januari 22, 2008

Då var det äntligen dags!









Jultallrik, Tisdag 22 Januari 2008


Recension:

Janssons Frestelse - Är egentligen inte min favorit, men det var helt ok egentligen. Bra namn.
Betyg 3

Brunkål - Ingenting vi kör med på julbordet hemma och jag förstår varför. Fy fan, det smakade som en jävla sardell marinerad i en gammal fotbollsko.
Betyg 1

Prinskorv - Är ju egentligen inte så jävla gott men hör ju definitivt till. Lite äckligare än vanligt.
Betyg 2

Köttbullar
- Julbordets bästa spelare. Inte riktigt samma status som julskinkan men godare. Presterar bra även i denna upplaga.
Betyg 4

Risgrynsgröt med jordgubbssås
- Kändes för mig lite malplacerad som efterätt men var helt klart dagens överaskning. Mycket god om man följer instruktionerna och äter den ljummen.
Betyg 4

Delicatoboll (separat)
- En svensk klassiker som leverar varje gång. Delicato är kunglig hovleverantör. Det säger det mesta.
Betyg 5

Koskenkorva (separat)
- Potent, något brödig i smaken.
Betyg 4

Sammanlagt betyg: 3-



7 kommentarer:

Sara sa...

Ha, ha! Snacka om seriöst. Det är bra, Gipskatten. Fortsätt så. Jag är dock fortfarande upprörd över att risgrynsgröten serveras med jordgubbssylt. Kanel och socker ska det vara på julen!

Anonym sa...

jag börjar gråta av ångest när jag ser bilderna. kanske inte för din skull e jag rädd, men för andra som seriöst unnar sig en jultallrik ensam efter kalle på julafton.

fö såg det jävligt äckligt ut. värre än svag trea. dålig pixelleverans på kameran kanske.

jr

Gipskatten sa...

Det är inget fel på mina pixlar.

Anonym sa...

Jag gillar att Delicatobollen fick en 5a, de e mina takter!

Sara sa...

Jag håller med Limpan: Delicatobollen rules!

Anonym sa...

hahahaha

Anonym sa...

Du är bra på julmisär Pedro. Varje jul tänker jag fortfarande på ditt vackra julkort och en kall, men behaglig kår av passivitet drar genom kroppen.