lördag, januari 19, 2008

Karlavagnen - Nattbloggen


Det finns få saker som är så meningslösa som stjärnbilder. Någon jävla stolle har hittat på att en speciell kombination av ljusen som dyker upp i himlen liknar eller betyder någonting. Det hela gör mig förbannad. Dagligen.

Det som kanske gör mig mest förbannad är att den det nu var som började med den här debila leken hade en kognitiv förmåga som en treåring. Personen i fråga hade miljoner stjärnor att välja på och lyckas inte rita ut något vettigare än en skev jävla vagn. Och vagnen är ändå den bästa.

- Åååh! Titta på "Lilla björn" Det är två stjärnor, dom ser ut precis som en liten björn!

Uuuh! Det är patetiskt för fan. Du har miljoner stjärnor att jobba med och du väljer två, tre stycken och kallar det för björn, eller vagn. Med det materialet skulle vem fan som helst kunna göra det bättre, speciellt med de kriterierna som tycks råda när det gäller likheten till objektet i fråga. Jag skulle lätt kunna rita upp Colluseum, en Mazda 323, eller underlivet på ett jävla lodjur med alla de där referenspunkterna.


Vänligen sluta med dessa stjärnbilder.

20 kommentarer:

Anonym sa...

vet du att jag en gång ritade professsor kalkyl med bara en stjärna. Och gissa om den var lik!

Anonym sa...

jag gillar stjärnbilder. tycker idén är fin, på nåt sätt. men jag har typ aldrig lyckats se dem, tyvärr.

Anonym sa...

Av 88 valbara valde du att desikera den Lilla björnen.
underlivet på ett lodjur... ja så kan det gå.

Anonym sa...

hahahahahaa!
du har räddat min bakissöndag.

Anonym sa...

hahahaha, du har räddat min spiknyktra tisdag!

jr

Bruno sa...

Hur orkar du bli arg på något så fullkomligt harmlöst som stjärnbildernas identifiering. De har hjälpt sjöfarare att navigera och poeter att skriva vacker lyrik. Läs gärna något om gestaltpsykologi så förstår du att människor kan inte låta bli att tolka in bildlikhet i slumpvis tillkomna fläckar, molnbildningar eller att namnge en hel djurkrets av nattens stjärnor.

Anonym sa...

fan va sur du blev bruno

Bruno sa...

Varför projicerar du dina känslor på mig? Var det inte du som skrev: "Det som kanske gör mig mest förbannad är att den ..."?

Gipskatten sa...

Ha ha ha! Det här är nästan för bra för att vara sant. Det står klart att vi har att göra med en äkta stolle.

Bruno: Stjärnbilder är skit! Hör du det? Riktig jävla skit. Om du lånar mig en av dina gestaltpsykologiböcker så kan du få låna en bok om humor av mig.

Anonym sa...

Jag har en bok av Kurt Koffka & Wolfgang Köhler om gestaltpsykologi. De var auktoriteter inom ämnet på sin tid. Är du säker på att du vill läsa den? Du kanske skulle hålla dig till dina Åsa-Nisse-tidningar.

Gipskatten sa...

Du verkar vara en jävla skön kille Bruno. Du är så relaxed, men ändå knivskarp liksom. Det där med Åsa-Nisse var helt briljant! Det är tydligt att du är en sådan som alla tjejerna vill ha och alla killarna vill va.

Därför måste jag be dig sluta. Du får alla att känna sig dåliga.

Anonym sa...

Snygg mattflykt! Visst, jag skall sluta. Ha en trevlig afton!

PS Jag förstod att du skulle känna dig befryndad med Åsa-Nisse. DS

Anonym sa...

jag vill vara BRUNO!!!

jr

Anonym sa...

Möjligen är Kurt Koffka grymmare än Bruno, men det vete fan.

Här nedan har jag ritat en liten björn.


.
.

Anonym sa...

bruno, det var inte jag som skriver på den här bloggen vet du, kolla dina källor lilla bubben.

fortsätt gärna kissa på gipskatten, det är kul.

Anonym sa...

Hej Thomas, jo jag råkade visst rikta min stråle mot den där kattrackarn i min iver att svara. Jag får be er allihop så mycket om ursäkt. Gipskatten skulle ju enkelt ha kunnat påtala misstaget och så hade saken varit ur världen. Till skillnad från Benedictus XVI är jag inte alldeles ofelbar.

Gipskatten sa...

Benedictus XVI, eller Ratzinger som jag kallar honom, är knappast ofelbar. Johannes Paulus II däremot, det var riktiga grejer.

Anonym sa...

Mja, mänskligt att döma så gör förstås alla fel ibland, speciellt påven skulle jag vilja påstå. Men så enkelt är det inte, ofelbarhetsdogmen fastslogs redan av Första Vatikankonciliet år 1870. Och det kan inte ens du rucka på!

Anonym sa...

fortsätt! hets hets hets

Frk. Kaos sa...

Hysat gammalt inlägg men jag bara måste...fasen alltså, det här har gjort min annars så deppiga dag. Jag har garvat, högt och hysteriskt i min ensamhet!
Tack katten!