lördag, november 17, 2007

Ett jävla gnäll

Christine är på besök. På fredagkvällen var vi väldigt trötta och ungefär klockan tolv la vi oss i sängen och tittade på en film. Efter tio minuter hade hon somnat. Jag höll mig vaken i tjugo minuter till sedan somnade jag också. Efter en timma vaknade jag av att hon skakade i mina axlar och gnällde irriterat.

- Vad håller du på med? Hallå! Vakna! Vad håller du på med?

- Jag sover. Svarade jag.

- Men åååh! Det låter! Sa Christine och syftade på filmen.

Sedan la hon sig förbannad längst bort i sängen.

Jag gick upp och stängde av ljudet och sa:

- Förlåt då...

Sedan somnade vi om.
Idag är hon ångerfull.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken film såg ni? "Sova med fienden" eller? :-)

Anonym sa...

åh, en liten äldre variant av humor av anonym. det uppskattas!

jr

Anonym sa...

Haha JR!