måndag, november 26, 2007

Jobbiga ord UPDATE

Det är vissa ord som jag av någon anledning stör mig på eller bara ogillar av någon annan andledning. Ibland är det innebörden jag inte gillar, men oftast är det själva soundet, eller sättet folk använder ordet på. Jag tänkte lista några av dem här utan inbördes ordning och vill gärna att ni alla fyller på med egna störiga ord. Den här listan kommer aldrig att ta slut utan att fyllas på efterhand.

Innan jag börjar med alla orden vill jag först lägga in ett namn som jag stör mig på något oerhört.

Nanok Bie - Han kan dra åt helvete.

Nu till orden:

Braxen (en braxen, flera braxnar, som det heter)
Lake
Vassle
Löpe
Underliv
Bjärt
Fördärva
Tentera
Stigmata
Closing capacity
Biskvi
Rösti
Småbyxor
Anoderm
Flegmone
Dysmenorré


UPDATE med läsarord.

Gräll
Tänk (som i "tänket")
Latte (utan Caffe före)
Huvudbry
Klåda - mkt bra!
Sköte - mkt bra!
Streetsmart
Dessert
Etno


Egna tillägg:

Mkt
Spilta
Vallack
Förhud
Liktorn - ALERT!
Att gänga/ligga med någon.
Samarit
Foajé
Mesk
Akalla
Patos
Flegmatiker/Pragmatiker
Livmoderhalsar - i pluralis
Penisrot - ALERT!
Mjölke
Ägg/mjölkstockning
Korvstångning
Fresk
Färsmedaljong
Bärfis
Bigarå
Blid och blidka

Nu behöver vi bara samla på oss några fler ord, sedan blir det tävling i att bilda den obehagligaste meningen av de insamlade orden.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gräll
Tänk (som i "tänket")
Latte (utan Caffe före)

Anonym sa...

jag gillar ordet Biskvi!

jr

Anonym sa...

huvudbry

Anonym sa...

Leverera, dead-line(den vet man ju ändå att den finns, varför påminna?)

Anonym sa...

åhh, vilken rolig idé!

jag håller med johan, biskvi platsar inte alls på listan.

däremot closing capacity är ett fasansfullt begrepp. och om man ska fortsätta med vårdtermer så är klåda ett jätteäckligt ord! och ett annat ord för underliv..sköte.. klåda i sköte, fy fan vad osmakligt!

/a.

Anonym sa...

biskvi är ett av mina favoritord alla kategorier! flera av dom andra håller jag dock med om.

Anonym sa...

Andra jobbiga ord är:
Streetsmart.
Etno ( framför allt när det används som referens för en viss stil).
Hörde även att Lillbabs hävdat att barnbarn är som livets dessert.
Så nu är även dessert ett jobbigt ord.

Anonym sa...

Tack för leverera. Varje gång jag hör det ordet börjar jag slåss.

/Strängen

Anonym sa...

Vad är mesk för något? Eller menas det mäsk?

Anonym sa...

Kviga
Kvagga