måndag, november 26, 2007

Åren går men mammor består

Min mamma var på besök i helgen. Vi var och kollade på julklappar till mig inne i Levi's butiken. Jag kämpade på mig ett par trånga byxor och gick ut från provrummet för att se bättre och visa upp mig för mamma och den söta expediten.

Byxbenen veckade sig lite längst ner och jag frågade säljartjejen.

- Är dom inte helt raka i benen?
- Jo, det är nog bara att dom är lite lå.... Svarade hon innan mamma avbröt.

- Nej! Visst är dom lite utställda. Jodå, det är dom ser du!

Expediten tystnade.

Jag kände mig som 14 igen och tänkte något i stil med.

- Utställda? Vafan mamma! Det heter ju för fan utsvängda! Eller bootcut... Bootcut mamma!

Sedan tänkte jag att det är skönt att vissa saker inte ändrar sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis som glöggen! Blossa starvinsglögg får alltid högst betyg tillsammans med någon trendig ny glögg som egentligen smakar gammal urin.
Men precis som din mamma, vissa saker ska inte ändra sig =)

Anonym sa...

håll dig borta från bootcuten

jr

Anonym sa...

Ja för bövelen inga hippi brallor!

Anonym sa...

bootcut. då kan du köpa en batiktröja när du endå håller på