onsdag, november 28, 2007

Missförstånd

Det sitter några ungdomar framför mig i bussen och diskuterar vad en homeopat är. De kommer fram till att det är en blandning av bög och en psykopat.

"Typ någon som är helt psycho och går runt och bögar på alla..." Sade en av dem.

Det får mig att tänka på ett jobbigt minne från lågstadiet då trodde att våldta betydde att brotta ner och slå någon.

En gång när vi skojbråkade och någon som vanligt skämtsamt ropade "kom igen nu killar, vi misshandlar honom!" så fyllde jag i "Ja! Vi våldtar honom!".

Men det var inte det att jag var värsta homeopaten när jag var liten.
Det var bara ett missförstånd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju humor, Petter. Kul.

Anonym sa...

Sen var jag inne på din profil, såg att du 1023 träffar där. Det kan inte svara sant tänkte jag, och kom på att du studerar och har ganska mycket tid över.

Anonym sa...

Hahahaahaaa! Jag är så lycklig för att du börjat blogga igen!

Kul att du gillade mina klåda och sköte. Det kommer mera...

/a.

Gipskatten sa...

Carlsson Carlsson....

Jag förstår att det känns tungt.
Om du vågar ta en öl och PES match med mig så skall jag berätta vägen till 1000 profilvisningar.

Gipskatten sa...

A.

Gött.