måndag, november 26, 2007

Hos frisören



Jag sitter hos en frisör och väntar på Johan som klipper sig. Hans något irländska hår tar över en timme att klippa ner och jag sitter och bläddrar i några damtidningar.

Jag lägger märke till det här stycket.

- När broschen känner av till exempel nervositet aktiveras en spiral inuti den som smeker ditt skelett, säger Leah Heiss. Det ger en lugnande effekt.

Smeka skelettet? Det låter knappast som någonting som kan lugna en. I 20 minuter tänker jag på hur en sådan brosch kan vara konstruerad och kännas men kommer inte fram till något.

Efter en timma och tjugo minuter är Johan klar. Han har fått vax och grejer i håret så han ser ut som Dylan i Beverly Hills. Jag tycker att det är rätt snyggt, men Johan är missnöjd.

- Vafan håller hon på med? Jag är ju indie, säger han när vi kommit ut på gatan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det e över nu.
jag inte indie längre

jr

Anonym sa...

indie-grejen sitter inte i håret, jr. men du skulle nog fortsatt att klippa dig hos josse ändå. jag har en känsla av att frisörer inte kan något om ditt unika rödlätta hår. ge det ett par veckor så är du tillbaka igen.

bra inlägg, petter. jag hajjar noll av den där broschen. den verkar mycket märklig.

Anonym sa...

hahaha - Indien är död.