onsdag, november 28, 2007

Predikanten

Jag bläddrade lite på tv:n och råkade av misstag se ett par minuter av "Predikanten". Efter sex sekunder virvlade en tromb av låg kvalité ut genom tv:n. Totalt såg jag två minuter av detta pinsammaste av spektakel.

Jag tycker ändå att jag hann få en mycket nyanserad bild av det hela och skulle vilja betygsätta det hela på en minus skala där en asterisk är det minst dåliga och fem är så dåligt att man bara vill sätta sig på huk i duschen, snyfta och vagga fram och tillbaka.

Scenografi * * *
Ljussättning * * * *
Casting * * * * *
Skådespelarinsats * * * * *
Manus * * * * *

Ångestfaktor * * * *
Pinsammhetsfaktor * * * * *

Kan inte Sverige och Danmark lasta en varsin båt med alla våra skådespelare och byta? Eller förresten, Danmark behöver inte ens skicka hit sina, bara de tar våra. Speciellt snygg-Mads Mikkelsen kan stanna. Jag är lite avundsjuk på honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

ojojoj. Anna Phil. vilken serie!

jr