lördag, juni 30, 2007

Matprogram

Om du vill laga något men inte är säker på hur man gör, ring någon sorgtyngd stackare med ringar under ögonen. De vet att ugnen alltid skall stå på 225 grader och det där.

För om man lider av en längre formsvacka i synapserna har man ofta lätt att grubbla och svårt att sova. Då tittar man på tv istället.

Nattetid visas det matprogram på tv. En jävla massa matprogram faktiskt. De går på flera kanaler samtidigt och flera avsnitt i rad.

Man kan undra hur de hunnit spela in så många avsnitt. Även om de spelar in två om dagen så visar de ju tre eller fyra varje natt. Hur löser de det?
Och vem äter upp all maten? Och är det någonsin någon som lagar någonting de sett i ett program? Mitt i natten?

Det är sånt man kan grubbla över när man inte kan sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"en längre formsvacka i synapserna", veckans blogghöjdare!

Anonym sa...

Tyvärr saknar jag självupplevd erfarenhet av nattliga matexcesser. Dock har jag enligt mycket obekräftade uppgifter fått höra att Mat-Tina fått en släng av bulimi. Till råga på allt, jag menar dialekten....

Anonym sa...

För några dagar sedan bakade jag bröd mitt i natten när jag inte kunde sova. En bra idé eftersom det är väldigt sövande att vänta på en deg som jäser. Tyvärr gick brandvarnaren, vilket inte var lika uppskattat av de 700 andra som bor i samma hus som jag. Så att titta på matlagningsprogram är nog bättre ändå...
/A.

Gipskatten sa...

1. Trevligt!

2. Ha ha ha!

3. Det låter så härligt intimt det där. Att bo med 700 personer.