lördag, juni 30, 2007

Självkänsla

En gång såg jag en man som var så stor, så stor.
Lång var han, och tjock. Väldigt tjock.
För att dölja sin tjockhet hade han på sig en väldig jacka.
En riktigt jävla stor och varm jacka. I slutet av Juni bar han sin svarta jacka.
Han hade på sig den för att konvertera sin fetma till bredd.

Han stirrade aggressivt i ögonen på alla han mötte. Han stirrade tills man blev rädd. Tills man bekräftade honom som stor och hotfull istället för fet.
Det var så han hade löst det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.nojesguiden.se/ovrigt/14546

Gipskatten sa...

Ok...

Anonym sa...

Funderar på hur man döljer sin magerlagda lekamen, sin aggressionshämmade uppenbarelse i analogi.....?

Gipskatten sa...

Jag hänger fan inte med här alltså.

Min läsförståelse är hälften så bra som min skrivförmåga. Eller så är det din skrivförmåga som är hälften så bra som min läsförståelse. Någonting är hälften av någonting i alla fall.