torsdag, september 20, 2007

Hej Sverige!

Idag har jag varit på stämma för bostadsrättföreningen. Känn på den.
Styrelsen hade dukat upp kaffekoppar och servetter formade som rosor. Möblerna i kyrkan där vi samlades var precis den typen av möbler man förväntar sig se i en svensk kyrka. Sådana möbler som kan ge en kan ge en känsla av trygghet när de är i en kyrka men ångest när de står på ett sjukhus eller socialen. Stolar i lent ljust trä med dynor i pastelliga färger. Instutitionsmöbler helt enkelt. De finns överallt i samhället men inte hemma hos någon. Ingen vet riktigt när och vem det är som placerat ut dem runt omkring i Sverige,. Någon gång mellan Olof Palme och Ingvar Carlsson dök de bara upp.

Under själva stämman pratades det om att man skall knyta ihop soppsäckarna ordentligt och städa efter sig i tvättstugan, så man kan säga att mötet gick planenligt. När någonting bestämdes så klubbade ordföranden i bordet. Bland annat bestämdes det att en ny klubba skulle köpas in inför nästa möte.

Efter mötet var det fest. Smörgåstårta och kaffe hade köpts in för några hundralappar ur bostadsrättsföreningens kassa. Jag stannade inte kvar för festligheterna. Jag hade tvättid och ursäktade mig. När jag satte på tvättmaskinerna kom jag på mig själv nynnandes på "Du gamla du fria". Jag skrockade till lite, släckte ljuset och gick upp till mig.

Jag städade inte efter mig när jag tvättat klart. Inte ens luddfiltret, trots att jag tycker det är ganska roligt att pilla bort filten som bildats. Jag vet inte varför jag lät bli att städa, men nu gjorde jag i alla fall så. Hoppas att de inte kan spåra luddet.


11 kommentarer:

Anonym sa...

hörru du "gipskatten"! jag heter Jenny och bor i tolvan på din gata.
Jag var på ovan nämda möte. Att du inte tömmer luddfiltret ska jag ta upp på nästa möte! :)

Ha det bra Petter!

/Jenny




















































































j.r

Anonym sa...

fan det va meningen att man skulle va tvungen att skrolla ner till signen. hela grejen bara rasade...........att den skulle ligga snyggt dold och osynlig för det otränade ögat.

jenny

Anonym sa...

hahahahahahahahahaha!!!
PINSAMT JR!

Anonym sa...

Din plan fungerade ju alldeles utmärkt, jag fick skrolla som fan och gick nästan på den...funderade ett tag på hur fan jenny kunde känna till petters adress och kom då fram till att det är nåt lurt på gång.

Tragiskt nog har jag två sådana stolar hemma hos mig, ljust trä, breda som fan och ett ljust beige skinntyg med mörka fläckar. Studentmöbler. Man får en kraftig kräkimpuls av bara synen...

/Annika.

Gipskatten sa...

Jag vet att du har det Annika, och den där fängelsesängen gör det inte bättre. Tur att du har den där elektroniska fågeln som sprider gemyt.

Anonym sa...

Jag tänkte skriva någonting roligt här, men kom sedan på att jag inte besitter de färdigheterna. I stället ska jag bara uppmärksamma ett stavfel. Det heter institution, inte instutition som du skrivit. Hejdå.

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

mäh! tog du bort min kommentar? varför då? den var inte otrevligt menad på något sätt.

Gipskatten sa...

Det är bara det att jag inte gillar när mitt riktiga namn nämns för mycket, speciellt inte ihop min adress. Jag orkar inte föklara närmare varför, men det var anledningen i alla fall. Jag skickade ju faktiskt ett meddelande till dig där jag sa det här. Så det var väl lite artigt eller något i alla fall.

Anonym sa...

okej, jag förstår. sorry. fast jag har inte fått något meddelande. eller, var skulle jag ha fått det?

Anonym sa...

bortse från förra kommentaren. jag hittade meddelandet!