tisdag, september 25, 2007

Kids

En av mina bästa kompisar är helt dum i huvudet.
Förra året gifte han sig, i smyg. De enda som var närvarande i stadshuset var deras föräldrar.

Han vägrade säga till mig när brölloppet var och helt plötsligt när man ringde fick man höra att han var på Sicilien på bröllöpsresa. Och det värsta av allt var att när jag skulle hjälpa honom att flytta förra månaden så står hans fru och är sju månader tjock i köket. Han har inte sagt ett ord. Inte till någon annan heller. Alla hans bästa kompisar som var där och hjälpte till med flytten blev lika förvånade.

Varför håller han på på det här viset? Jo, han är störd och dum i huvudet.
Igår följde jag med honom till Kungens Kurva där han skulle hämta någon matta. Det blev massa komplikationer så det hela tog upp emot tre timmar. Vi stod i köer för att få ställa oss i nya köer vi behövde underkrivna papper här under ordernummer där. Vi kände oss som två nordkoreaner som ansökte om pass.

För att få tiden att gå försökte jag få honom att erkänna att han hoppas att det skall bli kille mer än en tjej, ett fotbollsproffs. Han vägrade att svara. Det måhända att han ljuger och undanhåller information, men han är kanske inte helt dum i huvudet ändå.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hur bra kompis är du till honom om hans tjej är gravid i sjunde månaden och du inte har sett det...hur ofta träffar du hans tjej/fru då liksom? kanske du borde visa lite intresse för hans fru som nu är en stor del av hans liv...

Anonym sa...

han borde visa lite intresse för sina vänner istället! du skiter ju i hans trötta fru. du e hård.

jr

Gipskatten sa...

Ähh! Jag träffar henne lika ofta som jag träffar honom. Det var bara det att jag inte träffade någon av dem på hela sommaren eftersom jag var i Göteborg och innan jag åkte dit var hon helt klart gravid men inte så att det syntes. Jag är alltså helt oskyldig till det du anklagar mig för. Jag och Sara som hon heter, har mycket gemensamt, t.ex. beundrar vi båda samma man, Super Pippo Inzaghi. När vi tittar på fotboll hemma hos dem brukar hon t.o.m. låna mig sin Inzaghi tröja medan hon har på sig sin Kaká tröja.

Gipskatten sa...

Ha ha JR!

Ring mig när du slutar jobbet.

Anonym sa...

hon verkar va en underbar människa, jag e bara bitter. ska repetera lite efter jobbet. ringer sen.

Anonym sa...

vemmm är kompisen???????

Gipskatten sa...

Om du är anonym så lär du ju inte veta vem min kompis är ändå?