fredag, augusti 10, 2007

När mammor förvånar

Ibland kan min mamma förvåna mig som fan.

T.ex. en gång när jag satt hemma i Stockholm och helt plötsligt fick ett video-mms från min gamla skolas julkonsert. Ljud och rörliga bilder i ett meddelande. Hur fan lyckades hon med det? Den skiten brukar ju alltid krångla - och hon som bara kan skriva med versaler i sina vanliga sms?

VAR ÄR DU?
RING! MAMMA


Eller häromdagen, när hon kom hem med en Soda Streamer, eller Carita-Streamer som jag skulle vilja kalla det.

I didn't see that one coming.
Nä, det gjorde jag inte.
Nu skall jag gå och göra kolsyrat té.
Ja, det skall jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Video MMS:et e så sjukt mycket mer imponerande än Läskmaskinen.
Nåt annat som verkligenimponerar är kolsyrat Te!!
ta patent nu! kommer bli massivt i england och typ hela asien.

jr

Anonym sa...

Ewa inspireras av Mona. Drottningen av kolsyrat vatten

Anonym sa...

Även om en Soda Streamer, är kraftigaste Carita varning så måste jag ju bara säga det vi alla redan vet.
ALLA önskar sig i sitt djupaste innersta en Soda Streamer, lika mycket som alla för en hundra dels sekund funderar på om aftonblads löpet som lyder " Gå ner 90 kilo i veckan" kan innehålla åtminstone lite sanning