torsdag, augusti 16, 2007

Naken

Jag är klär av mig för att duscha. Just som jag slänger småbyxorna i tvättkorgen ringer det i mobilen. Det är ett ganska långt och trevligt telefonsamtal och jag står upp i badrummet och gestikulerar medan jag talar. Efter ett tag får jag för mig att jag vill visa den jag talar med en sak på Internet. Det är ingen hemma så jag glider ut till datorn för att ta reda på adressen. Au naturelle. Det är inga konstigheter med det. Vi fortsätter att tala ett bra tag, och för varje minut faller tillståndet av min nakenhet längre bort i mitt medvetande. Lika långsamt som insikten om att jag går runt i födelsedräkt sjunker i glömska skulle den snart hastigt dyka upp igen.

Direkt när vi lägger på ringer det igen. Det är Markus, han har tagit ledigt från jobbet imorgon och är därför mycket uppåt. Förväntansfull inför den förlängda helgen talar han om diverse roliga saker som vi skall ta oss till. Jag rycks med i hans entusiasm och reser mig upp och vankar av och an i lägenheten. Medan jag vandrar runt i lägenheten fokuserar jag blicken på just ingenting. Jag är omedveten om min omgivning.

Det är jag ända tills jag bryskt återfår medvetandet.
Helt plötsligt står jag i köket och tittar ut genom fönstret.
I midjehöjd, två meter ifrån mig ser jag ett ansikte som är lika väderbitet som det ser pojkaktigt förvånat ut. Jag ställer mig på tå och ser att under ansiktet sitter kroppen av en 105kg tung brittisk ställningsbyggare.

- Se där ja, ställningsbyggare. Muttrar jag och nickar för att hälsa.

Han nickar tillbaka och ett snett leende spräcker upp läderansiktet så att hans brittiska tandrad blottas. Jag ler tillbaka, gör tummen upp och vänder mig om och börjar gå mot duschen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Får mig att tänka på Christer (programmet i P3) ^^ Han var med om nått liknande, men han var inte naken... han hade på sig vita kalsonger och gummistövlar och gick omkring och dammsög i sin lägenhet när han kom in i köket... och på andra sidan stod det en byggarbetare på en ställning och tittade snett ^^

Adja sa...

Blir mycket nyfiken på hur ett väderbitet och pojkaktigt förvånat ansikte ser ut.
Samt imponeras av ditt lugnt.

Henrik Forsberg sa...

Tjena, har precis startat min blogg och i ett av mina få kommentarer så fick jag ett tips på en bra blogg, din b logg. Och av det lilla jag har sett än så länge så håller jag med om att den är bra
Hjälp mig och lähh ut en länk till min blogg så är du bussig

Anonym sa...

SMÅBYXOR??? fy fan.

Henrik Forsberg sa...

Gå in på min blogg om du villha en läsvärd upplevelse

Anonym sa...

bra henrik! man ska va framåt och gåpåig! härligt!

jr

Anonym sa...

vill tacka alla gbgare för en trevlig helg också! hade en perfekt helg!

forza AIK

jr