tisdag, augusti 14, 2007

Rötmånad

Det är på tiden att ni förstår hur fräsig jag är.
Jag gjorde mig två smörgåsar för en timma sedan.
Jag lämnade smör, ost och leverpastej framme, ifall jag skulle bli sugen på en tredje. Nu har jag suttit här vi datorn i en timme och påläggen står fortfarande framme.

Hade min mamma varit här hade hon sagt:

- Du respekterar inte rötmånaden!

Det hade hon haft helt rätt i.

Rötmånaden betyder nämligen inte ett smack för mig. Jag är nämligen en 2000-tals man, inte en krokryggad Krösa-Maja. Jag kör med MMS och MP3 och sådana grejer, inte rötmånad. Jag hade kunnat sparka på rötmånaden när den låg ner. Förstår ni då hur lite den betyder för mig?
Förstår ni hur jävla maxad jag är?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Rötmånad har iofs inget med att vi lever under 2000-talet att göra. Det kallas rötmånad för att generellt sett är det varmare under augusti och därför blir mat dåligt fortare än annars. Lämnar man matrester framme så blir det äckligt snabbare och man får en massa bananflugor. Det har med värmen att göra, inget annat.

Gipskatten sa...

Ja, jag vet! Det är just därför jag pissar på den.

Bara för att det är över 15 grader en månad så skall man i småland gå runt och tro att det växer tropiska parasiter i filmjölken på vägen hem från ICA.

Det räcker med att åka till Tyskland så är det lika varmt som Sverige i augusti även juni och juli. Men de har inte tre månader lång rötmånad.
It's a hoax!
A hoax I tell you!

Anonym sa...

haha. Det är väl mer om man lämnar saker framme, som frukt tex. Eller om man lämnar matrester framme... det blir dåligt fort ;)

Anonym sa...

Fräsig som få och maxad till tusen möjligen , men lite oaptitligt e det ju endå att lämna mack delarna framme.
Smart kanske att slippa öppna kylskåp & brödburkar gång efter annan.
Helt klart hett att inte likställas med krokryggade krösa Major.
Men fattar du hur jävla vidrigt det är att små bananfluge lortar i ditt smör!
Vanliga flugor ok, skulle ta mig tusan till och med hellre ha Seth Brundle lortandes i mitt smör, men komigen bananflugor?

Gipskatten sa...

Men vad är det här för snack om bananflugor? Jag har inga bananflugor.

Det hela är ju en bluff säger jag. En stor småländsk bluff.

Anonym sa...

Oki jag köper rötmånaden som en bluff, eller ett listigt sätt av de äldre att få oss att ställa tillbaka sakerna där vi tog dom MEN
Du kan inte hävda att bananflugan e en bluff, för då är du tyvärr galen
/upprörd

Anonym sa...

Jag har en del bananflugor i mitt kök!

Anonym sa...

Då konstaterar jag i detta ögonblick att Annica inte är galen.
Dom är överallt

Gipskatten sa...

Jag ställer ju tillbaka grejerna efter några timmar. Bananflugor föds inte i leverpastej, inte på några timmar i alla fall.

Anonym sa...

Det fina är att rötmånaden sammanfaller med fruntimmersveckan. Inte så konstigt kanske eftersom kvinnan är gjord av ett jävla revben.

Anonym sa...

Det vore rätt trevligt om någon skulle bryta ut med ett långt smarrigt utlägg om var fan bananflugor kommer ifrån och sådant som rör dem, kom igen! ;)

Anonym sa...

Har visserligen inte hittat info om att bananflugor normaltsätt föds i leverpastej men det skulle inte förvåna mig.
Dom förökar sig galet snabbt bananflugebebisarna utvecklas på en vecka det finns säker några ungar som hör till den högre eliten och förpuppas(el vad nu flugor gör)snabbare en de andra och varje hona lägger 500 ägg(!)
Och hela processen sker i gammal frukt så rötmånad eller inte vidrigt e det...
Rekommenderar dig att ställa tillbaks ALLT snabbare en snabbt
Martin-
Konstigt och kanske mycket eventuellt beundransvärt är min värld att tro på skapelse berättelsen, vilket iof inte fruntimmersveckan har ett skit att göra me.
Lite som att tro på tomten efter man har fyllt 7 år.
Konstig och mycket eventuellt beundransvärt

Anonym sa...

Petter, jag håller helt och hållet med. Jag lämnar påläggen framme och det är fan inget fel på min mage för det. Detta får mig att tänka på alla dessa människor som slänger all mat en dag innan utgångsdatum, för gör du inte det så dör du i någon otäck bakteriell sjukdom som äter upp dig innifrån. Om maten luktar och smakar röv ska man inte stoppa den i munnen, så enkelt är det. Och fuck rötmånaden.
/Annika med K.

Anonym sa...

det mest kritiska i inlägget är trots allt att du äter leverpastej. Leverpastej? och du påstår dig vara en man som kör MMS och Mp3? skäms

/pale

Anonym sa...

lavarepastejen är alla gudars pålägg
jr

Unknown sa...

Din mamma förhåller sig till rötmånaden som en person?? Klart du skiter i den. "Du är inte min Pappa!"

Anonym sa...

Jag såg vad rötmånaden kan göra med en grillad köttbit på 10 timmar. Uuuäck!