onsdag, augusti 22, 2007

Personliga registreringsskyltar

Redan namnet skvallrar om att det är en grej av idioter för idioter.
Såvitt jag vet är AHJ 153 också en personlig registreringsskylt. Man skulle kunna säga att det är själva vitsen med hela systemet.

Jag har väldigt svårt att förstå varför annars rigida vägverket tillåter en sådan sak som specialbeställda registreringsskyltar. Det är lika konstigt som om folkbokföringen hade tillåtit en att för 6000r köpa sig ett egenvalt personnummer.
Johannes Brost 460925-SEXMACHINE

Framförallt är det lika idiotiskt att skaffa det. Det finns inget sammanhang där ett speciellt personnummer eller registreringsskylt skulle briljera, eller ens passa in.

Det finns två typer av människor som specialbeställer registreringsskyltar.

Spexare. Personer som tycker att de är crazyroligast i socknen. Det är den typen som har en Saab 900 värd 5000kr och köper en registreringskylt för 6000kr som det står RÄSER på. Bara för att dom är så tokiga!

Fucking hilarious.

Den andra typen. Folk vars hjärna arbetar på samma vis som en massmördares. Kontakt och uppmärksamhetsökande, men totalt oempatiska och okänsliga människor som har en väldig övertro på sin egen förmåga och status. Folk som heter Janzon i efternamn och har en silverfärgad Mercedes som det står RIK eller DIVINE på.

Divine såg jag igår. Den satt på en Audi. En ny och fin Audi, men inget märkvärdigt direkt. Inte divine.

Nu frågar jag er ärligt. Vad tror ni att ägaren syftade på med Divine? Menade han att bilen var divine eller att han själv var det? Jag förstår inte alls hur han har tänkt där.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Han har en liten kuk...å han e den enda bögen i sthlm utan fantasi

Christian

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Kwh_yOzJ6AY

http://www.youtube.com/watch?v=fuCPckU5bx0

Anonym sa...

Att en italienare inte känner till "Divine" är ett större mysterium.

Gipskatten sa...

Gipskatten sa...

När jag läser kommentaren precis ovanför tänker jag genast att jag har att göra med en speciellt enfaldig imbecill. Efter några sekunder förmildras min bedömning och jag tänker att kommentaren eventuellt också skulle kunna vara skriven av en fullt normalintelligent människa som bara har haft lite otur. Varit stressad i skrivögonblicket. Sedan läser jag meningen igen och tänker:

- Nej, så kan det nog inte vara trots allt...

itspale sa...

Låt oss säga såhär: Du hade ju inte sagt nej till en nummer plåt med TOTTI, mannen i dina våta drömmar.

itspale sa...

eller kennedygol!

Anonym sa...

nummer 1, 2, 3, plåt, 4, 5..

Anonym sa...

han menar att hans divine bil passar hans divine person, mycket enkelt.

Gipskatten sa...

Framtida lagkamrat?

Hur menar du då? Vilket lag?

Förresten sa jag ju att bilen inte var divine.

Anonym sa...

alla bögar e helt fantasilösa, det e bara knulla, knulla hela tiden, enkelspårigt.
jr

Anonym sa...

Divine ägs naturligtvis av en tjej som älskar sex and the shitty och har en chiuaua bredvid sig när hon kör. Troligtvis är det även hennes sprippalias.
Bästa reg.nr jag sett är HOWUDN på en stekig liten Audi-cab. Tror du han får ligga? Ja.